Khamis, 1 Disember 2011

Puding la pulak..


 

Sebenarnya buah peach dalam tin tu jiran saya yg beri .

Dh berminggu rasanya saya tengok terbiar je kesian la pulak ..

Susah2 jiran saya beli untuk saya tapi saya buat tak kisah jer..

Mentang2 la bg buah peach dlm tin hehe..

Bila dh ada masa ni kebetulan lak saya ada simpan Puding Segera Nona ni.

Tu yg saya terus buat puding ni.

Boleh gak wat makan2 untuk Mr Suami dan Aliff..

Kalau nk cuba buat boleh la..senang je..

Resipinya :

 1 kotak Puding segera Nona

400 ml air

Buah peach dalam tin (atau apa2 je la..) utk hiasan


Cara :

Bancuh serbuk puding ke dalam bekas dan masukkan air

Panaskan atas api hingga mendidih

Kemudian tuang dalam bekas yang anda suka

Dh sejuk boleh la dihias dengan buah peach..masukkan dalam peti ais 

Dan..bila dh sejuk tu boleh la dihidang...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan